Search > {% fnstr %}

Sorry, no more results found...
Searching...

Mail Problemleri

| witamin

  • Mailler ile ilgili sıkıntı yaşadığınız zaman ilk önce yapmanız gereken her daim cpanel girip gönderimi izle bölümünden gönderimlerinizi kontrol edip sorunun neyden kaynaklandığını tespit etmelisiniz.

Sorunu önce kendinizin tespit ederseniz zaman kazanmak adına çözümü hızlandıracaktır. Eğer ki sorunu tespit edip yine bile çözemezseniz hizmet aldığınız firmadan konu için destek talebinde bulunabilirsiniz.

  • Domain süresi dolup yenileme yapılamadığınızda veya yenileme zamanı geçtikten sonra yapılan yenilemelerden kaynaklı olabilir.

Domain süresinin bitip bitmediğini kayıtlardan kontrol edin. Yenilemesi gelen domainleri mümkün olduğunca son günden önce yenilemekte fayda vardır. Yenileme süresi geçtikten sonra yapılan yenilemelerde ise ns kayıtları düştüğü için tekrar düzeltmek gerekir. Bu arada domain uzatıldığı zaman ns kayıtları anlık çalışamayabilir bir süre sonra kendine gelecektir.

  • Mail hesabı açılırken belli bir kota konulmuşsa kotanız dolmuş olabilir.

Böyle bir problemle karşılaşmamanız için bizim önerimiz kesinlikle mail hesaplarını imap değil pop3 olarak kullanın. Kota sorununu genellikle imap mail kullananlar yaşamaktadır. Kotanız dolduğu an mail kaybı yaşamaya başlarsınız ve tarafınıza gelen maillerin alımı sistem tarafından durdurulur. Mümkün olduğunca çok eski mailleri kutunuzda bekletmeyin.

  • Mail şifreniz çalınmış olabilir ve bu yüzden sistem tarafından bloklandığınız için mail alamayabilirsiniz.

Bilgisayar, telefon veya tabletlerinizde muhakkak virüs tarama programı olmalı ve sıklıkla kontrol etmenizde fayda vardır. Genellikle çalınan hesaplardan spam mailler atılır ve bunu sistem tespit ederek hesabı bloklar. Bloklama kullandığınız makinadaki ip'ye yapılır. Hesabı tekrar kullanabilmeniz için sistemden ip bloğu kaldırıp sonrasında cpanelden giriş yaparak "email" başlığı altındaki "email accounts" şifreyi değiştirin. Mümkün olduğunca karışık şifre kullanın ve kesinlikle bilgisayara kayıtlı olarak kullanmamanızı öneririz. Her seferinde şifre yazarak mail hesabınıza giriş yaparsanız sizin açınızdan daha güvenli olabilir.

  • Mail gönderdiğiniz kişinin SPF kaydı olmadığı için gri listeye düşer ve attığınız mailler karşıya ulaşmayabilir.

Bunu cpanelden email başlığının altında "track delivery veya gönderimi izle" kısmından takip edebilirsiniz. Ulaşan ulaşmayan tüm maillerin sonucu yazmaktadır. Bu durumda sizin yapabileceğiniz pek birşey bulunmamakla birlikte bunu en fazla karşı tarafa bildirebilirsiniz. SPF kaydını oluşturduktan sonra karşı tarafın problemi çözülecektir ve mail trafiği açılacaktır.

(Sender Policy Framework’ün baş harflerinden oluşan SPF kaydı, Microsoft tarafından oluşturulmuştur ve spam mailleri kontrol etmek amacıyla kullanılır. SPF; mail sunucularına hangi hostların bir domain adına mail göndermeye yetkili olduğunu belirtmek için kullanılır.)

  • Şifreniz çalınıp mail hesabınızdan spam mailler attığınız için ip kara listeye düşmüş olabilirsiniz.

Blacklist (Kara liste) veya E-Mail Blacklist , istenmeyen e-posta gönderen adreslerin IP adresi bilgisinin kara listeye alınarak bu IP adresleri üzerinden gönderilen maillerin Spam olarak iletilmesini sağlayan sistemdir. Her kara liste sisteminin kendine göre bazı kriterleri vardır. Sistem bu kritere uygun olan mailleri kara listesine alarak kullanıcıları bu gereksiz postalardan korumayı hedefler.

  • Blacklistte Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız ?

Kara liste sorgulama yani blacklist te olup olmadığınızı aşağıdaki linklerden kontol edebilirsiniz .

Blacklist sorununun yaşanmasının en yaygın nedenlerinden biri sizinle aynı sunucuyu paylaşan diğer kullanıcıların yapmış olduğu yoğun spam gönderimleridir. Bu durumda Blacklist'den çıkmak için yapmanız gereken tek şey hizmet aldığınız firmayla irtibat kurup kontrol edilmesini talep etmelisiniz.

  • *Cpanel Gönderimi İzle Kısmından Bakılınca Karşılaşılan Başlıca Sorunlar

Gönderimi izle kısmından mailleri kontrol ederken "sonuç" tarafında yazan hataların nedenlerinin kısaca açıklamalarını yazacağız. Bu tarz problemler yaşadığınız vakit neyden dolayı kaynaklandığını sizde buradan kontrol ederek öğrenebilirsiniz.

Bu tarz bir hata alınıyorsa karşı tarafın ip'sinin spamhaus spam listesine girdiğini ve o ip ile herhangi bir irtibat kuramayacağınızın hatasıdır.

Bu tarz bir hata alınıyorsa karşı tarafın ip'sinin sorbs spam listesine girdiğini ve o ip ile herhangi bir irtibat kuramayacağınızın hatasıdır.

Bu tarz hata alınıyorsa karşı tarafın SPF kaydı olmadığından kaynaklanmaktadır. Karşı taraf SPF kaydı oluşturmadan çoğu adresle iletişime geçemeyecektir.

Bu tarz hata alınıyorsa karşı tarafın smtp adresinin A kaydı ile SPF’de belirtilen ip adresinin eşleşmemesinden kaynaklanmaktadır. Eşleşmediği zaman fail olarak eposta reddedilir.

Bu tarz hata alınıyorsa SPF kaydı hatalı oluşturulduğu için vermektedir. Kaydı düzeltip tekrar kontrol edilmesinde fayda vardır.

  • JunkMail rejected - 237.31.109.185.in-addr.abc.com (server.abc.com) [185.109.31.237]:56448 is in an RBL:

Bu tarz hata alınıyorsa ip spam sistemlerinde kara listeye düşmüş demektir. MXToolBox kontrol edebilirsiniz.

  • JunkMail rejected - forward105j.mail.yandex.net [5.45.198.248]:57322 is in an RBL:

Bu tarz hata alınıyorsa ip spam sistemlerinde kara listeye düşmüş demektir. MXToolBox kontrol edebilirsiniz.

  • No Such User Here

Bu tarz bir hata alıyorsanız böyle bir kullanıcı olmadığını belirtmektedir.


kutuphane © 2024